خانه دوست
 

بخش های دیگر

فتوبلاگ من
پرسش و پاسخ
یادداشت بازدیدکنندگان
گالری وبلاگ

صفحات وبلاگ

اي اميد بي پناهم

نظرسنجی

برچهره پر زنور مهدی(عج) صلوات بر جان و دل صبور مهدی(عج) صلوات
10صلوات
20 صلوات
50 صلوات
100صلوات



جستجو

دوستان من

یه سلام و درود به امام(ره) می داد ، یه تف و لعن به صدام.

کمی آرامش کردم. دست هایش هنوز می لرزید. بیچاره فکر کرده بود ماهم همان بلایی که عراقی ها به سر اسرای ما می آورند،سرشان می آوریم.

کمی که خیالش راحت شد،با اشاره فهماند که چیزی میخواهد.

قمقمه را جلوی صورتش بردم گفتم شاید آب میخواهد

قمقمه را کنار زد شروع کرد اشک ریختن . به عربی گفت:«فرمانده شما کجاست؟»

گفتم: « تو به فرمانده ماچه کار داری؟»

با التماس باز گفت: « خواهش میکنم اورا به من نشان بده»

اشاره کردم به «حاج حبیب» که کنار بیسیم داشت صحبت میکرد.

سری تکان داد و بلند گفت:«نه! فرمانده اصلی را میخواهم. همان سیدی که صورت خیلی نورانی داشت ، بعد از مکث ، ادامه داد:«به طرف ماکه آمد ، همه بی اختیار اسلحه هارا به زمین انداختیم و پا به فرار گذاشتیم . میخواهم یک بار دیگر اورا ببینم ... بگو فرمانده اصلی کجاست؟»


نوشته شده در تاريخ شنبه بیست و هشتم دی 1392 توسط یار بی وفا

سلام دوستان

برای استفاده از این کد بر روی لینک زیر کلیک کنید

 برای پیش نمایش این کد کلیک کنید:


نوشته شده در تاريخ پنج شنبه نوزدهم اردیبهشت 1392 توسط یار بی وفا

لینک دانلود این قالب زیبا:

 

 

برای پیش نمایش این قالب زیبا بر روی لینک زیر کلیک کنید:


نوشته شده در تاريخ پنج شنبه نوزدهم اردیبهشت 1392 توسط یار بی وفا

کاغذ دیواری امام زمان (عج) 6
يا مَن أظهَرَ الجَميلَ و سَتَرَ القَبيحَ يا مَن لَم يُؤاخِذ بِالجَريرَةِ و لَم يَهتِكِ السِّترَ يا عَظيمَ المَنِّ يا كَريمَ الصَّفحِ يا حَسَنَ التَّجاوُزِ؛


اى آن‏كه [كار] زيبا را آشكار مى‏كند و [كار] زشت را مى‏پوشاند! اى آن‏كه بر بدكارى مؤاخذه نمى‏كند و پرده نمى‏درد ! اى آن‏كه منّتش بزرگ و چشم پوشى‏اش كريمانه و گذشتش نيكو است !
[ بحار الأنوار ، ج 51 ، ص 304 ]
 

نوشته شده در تاريخ چهارشنبه دهم آبان 1391 توسط یار بی وفا

کاغذ دیواری امام زمان (عج) 6

.

.

 

اللهم عجل لولیک الفرج و العافیه و النصر و اجعلنا من خیر اعوانه و انصاره

و المستشهدین بین یدیه  . . .

.

.

.

اس ام اس امام زمان ، پیامک امام زمان ، مسیج امام زمان ، radsms.com

در کودکی خوانده بودیم” آن مرد درباران آمد”؛

غافل ازاینکه تاآن مردنیاید، باران نمی بارد . . .

.

.

.

اس ام اس امام زمان ، پیامک امام زمان ، مسیج امام زمان ، radsms.com

مهدی جان روا بود که گریبان ز حجر تو پاره کنم

دلم هوای تو کرده بگو چه چاره کنم  . . .

.

.

.

اس ام اس امام زمان ، پیامک امام زمان ، مسیج امام زمان ، radsms.com

بی تو ای صاحب زمان / بی قرارم هر زمان

از غم هجر تو من دلخسته ام / همچو مرغی بال و پر بشکسته ام . . .

.

.

.

اس ام اس امام زمان ، پیامک امام زمان ، مسیج امام زمان ، radsms.com

اندر آیینه ی دل، عکس شهی می طلبم / به حریم حرم دوست، رهی می طلبم

روز و شب ناله زنان، ندبه کنان، اشک فشان / از خدا دیدن رخسار مهی می طلبم

.

.

.

اس ام اس امام زمان ، پیامک امام زمان ، مسیج امام زمان ، radsms.com

مُردم به خدا از غم هجران و جدایی/  ای دلبر دور از نظرم پس تو کجایی

بر حال دل زار، تو خود خوب گواهی/ جز عشق تو ما را نبود هیچ گناهی . . .

.

.

.

اس ام اس امام زمان ، پیامک امام زمان ، مسیج امام زمان ، radsms.com

به امید روزی که همه ی پیامک های جهان این باشد: ” مهدی فاطمه آمد . “


نوشته شده در تاريخ چهارشنبه دهم آبان 1391 توسط یار بی وفا

کاغذ دیواری امام زمان (عج) 5

کدام نقطه ی این خاک زیر پای تو نیست ؟ / کدام پاره ی خورشید آشنای تو نیست ؟
بگو کدام نسیم شکفته در وادی است ؟ / که ذهنش آینه بندانی از صفای تو نیست ؟
.
.
فقط گفتی به ما پرواز ، پرواز ! / در زندان غیبت کی شود باز ؟
بدون تو چگونه پرگشاییم ؟ / برای هر عمل هستی سر آغاز
.
.
یعقوب ترین چشم جهان قسمت ما باد / چون یوسف گمگشته ی ما یوسف زهراست

.

.

.


می آید از دور ، مردی سواره / بر مرکب عشق ، چون ماهپاره
والشمس رویش ، واللیل مویش / گلها همه مست ، از رنگ و بویش
.
.
غبار آمدنت را ندیده قطره ی اشکی / اشاره ای به ظهورت نکرده دست دعایی
بیا عصاره حیدر ، بیا چکیده زهرا / بیا که بوی رسولی ، بیا که نور خدایی
شب غریبی مان می شود به یاد تو روشن / تویی که در همه شب ها چراغ خانه مایی
.
.
کسی آرام می آید ، نگاهش خیس عرفان است
قدم هایش پر از معنا ، دلش از جنس باران است
کسی فانوس بر دستش ، بسان نور میآید
.
.

ای آخرین توسل سبز دعای ما / آیا نمیرسد به حضورت دعای ما ؟
شنبه ، دوباره شنبه ، دوباره سه نقطه چین / بی تو چه زود میگذرد هفته های ما
.
.
هنوزم انتظارم انتظار است / هنوزم دل به سینه بی قرار است
هنوزم خواب می بینم به شبها / همان مردی که بر اسبی سوار است
همان مردی که آید جمعه روزی / و این پایان خوب انتظار است
.
.
قطعه گمشده ای از پر پرواز کم است / یازده بار شمردیم و یکی باز کم است
این همه آب که جاریست نه اقیانوس است / عرق شرم زمین است که سرباز کم است
.
.
کوچه های شهر ما ویران نمی ماند عزیز / کار و بار عشق بی سامان نمی ماند عزیز
یک نفر فردا زمین را نور باران می کند / مهدی ما تا ابد پنهان نمی ماند عزیز
.
.
ای پیک راستان خبر یار ما بگو / احوال گل به بلبل داستان سرا بگو
ما محرمان خلوت انسیم ، غم مخور / با یار آشنا سخن آشنا بگو
.
.
فاصله شیعیان از ما به اندازه گناهانشان است
حضرت مهدی (عج)
.
.
به تمنّای طلوع تو جهان چشم به راه / به امید قدمت کون و مکان چشم به راه
رخ زیبای تو را یاسمن آینه به دست / قد رعنای تو را سرو جوان چشم به راه
.
.
مسیر مسیح بهاران کجاست ؟ / صفا گستر لاله زاران کجاست ؟
رگ و ریشه لاله از هم گسست / گل اندیشه سربداران کجاست ؟
.
.
مرا با عشق خود درگیر کردی / به پایم با غمت زنجیر کردی
بدان دنیای بی تو هیچ باشد / دلم را از زمانه سیر کردی
تو با رفتن به پشت ابر ایّام / غروب جمعه را دلگیر کردی
.
.
بوی عطر یار دارد جمعه ها / وعده دیدار دارد جمعه ها
جمعه ها دل یاد دلبر می کند / نغمه یابن الحسن سر می کند

 


نوشته شده در تاريخ چهارشنبه دهم آبان 1391 توسط یار بی وفا

کاغذ دیواری امام زمان (عج) 4

 

1. مهدی‌شناسی
هر مسلمانی باید موالیان خود را آن گونه که واقعیت و حقیقت است، بشناسد تا خدای ناکرده در برخورد با ایرادگيري‌ها و شبهه‌هاي مخالفان و معاندان به پرت‌گاه شرک یا غلو سقوط نکند. این شناخت تنها با تأمل در آیات قرآن مجید و بررسي مبانی عقیدتی امر ولایت به دست مي‌آيد. مراد از معرفت، هدایت در دین است.

اولین مرحله معرفت، شناخت ذات پاک حضرت احدیت و ترسیم راه و رسم توحید و یکتاپرستی در تمام شئون ذات و صفات و افعال و شرط پذیرش عبادت است. مرجله بعد، شناخت مقام رسالت و امامان معصوم(ع) و اعتقاد به وجوب اطاعت از ایشان است که تنها راه نجات از گمراهی و رسیدن به کمالات و فضايل انسانی و معنوی هستند.

حضرت صادق(ع) به زراره می‌فرماید: ای زراره! خداوند می‌خواهد شیعیان را به غیبت حجت امتحان کند. پس آن وقت اهل باطل درباره آن حضرت شک می‌کنند. زراره پرسيد: اگر زمان غیبت را درک کردم، چه کاری انجام دهم؟ فرمود: وقتی آن زمان را درک کردی، بر خواندن این دعا مداومت کن:

اللهم عَرِّفنی نَفسَکَ فَاِنَّکَ اِن لَم تُعَرِّفنی نَفسَکَ لَم اَعرِف رسُولَکَ اَللهُمَّ عَرَّفنی رَسُولَک فَاِنّکَ اِن لَم تُعَرِّفنی رسولک لَم اَعرِف حُجَّتَکَ اَللهُمَّ عَرِفَّنی حُجَتَکَ فَانّکَ اِن لَم تُعَرِفنی حُجَّتَکَ ضَلَلتُ عَن دِینی؛
بار پروردگارا، بر من منت بنه و خویشتن را به من بشناسان؛ چه اگر این لطف تو شامل حالم نشود، پیغمبرت را نخواهم شناخت. بارالها، پیغمبر راستینت را به من بشناسان؛ چه اگر او را به من نشناسانی، حجت و خلیفه و جانشین او را از کجا بشناسم. بار خدایا حجت زمان و ولی دورانت را به من بشناسان؛ چه اگر او را به من نشناسانی، از دین حق و صراط مستقیم به بی‌راهه مي‌افتم.

2. واژه‌شناسي مهدی
چون «مهدی» شناخته شده‌ترین لقب امام عصر(عج) است، در این فراز، قدری به ريشه این واژه مهم می‌پردازیم. واژه «مهدی»، لفظی عربی است که معنا و مفهومی گویا دارد.

واژه‌نویسان اهل‌سنّت ذیل کلمه «مهدی» چنین آورده‌اند: «مهدی»، به معنای هدایت شده، کسی است که خداوند او را به حق دعوت کرده است. «مهدی» گاه در نام اشخاص به کار رفته، تا آن‌جا که به طور غالب، اسم علم شده است. نبی مکرم اسلام(ص) به همین نام «مهدی» بشارت داده است که در آخرالزمان خواهد آمد.
به او مهدی گفته می‌شود: زیرا او به کار نهاني و به امری که مردم از آن گم گشته‌اند، هدایت می‌کند.

از حضرت باقر(ع) چنين نقل شده است: مهدی؛ یعنی هدایت‌شده و راه نموده شده؛ چون خداوند راه و چیزهای پنهانی را به آن حضرت می‌نماید. به این جهت، او را مهدی نامیدند که آن حضرت امور نهاني را می‌داند.


نوشته شده در تاريخ چهارشنبه دهم آبان 1391 توسط یار بی وفا

مقدمه
اولین و مهم‌ترین وظیفه هر شیعة منتظر، معرفت و شناخت نسبت به وجود مقدس امام زمان خویش است.
من مات ولم یعرف امام زمانه مات میته جاهلیه؛
کسی که بمیرد و امام زمان خويش را نشناسد، به مرگ جاهلیت مرده است.

به طور کلي این پژوهش مي‌کوشد به پرسش‌های زیر پاسخ گويد:
1. از نگاه قرآن و عترت، حکومت جهانی حضرت مهدی(عج) چه ویژگی‌هایی دارد؟

2. وجوه برتری دولت حضرت مهدی(عج) بر دیگر دولت‌ها چیست؟

3. عقیده به حکومت جهانی حضرت مهدی(عج) از چه زمانی آغاز شد؟

4. آیا عقیده به حکومت جهانی فقط به مسلمانان اختصاص دارد؟

5. فرجام جهان چه خواهد شد؟

الف) باورمندي به حکومت جهانی حضرت مهدی(عج)
باورمندي به حکومت جهانی حضرت مهدی(عج) از همان صدر اسلام امری مسلّم بود و مردم در انتظار ظهورش روزشماری می‌کردند؛ چون آنان تأسیس دولت حق را حتمی می‌دانستند. این انتظار در ایام هرج و مرج و بحران‌ها و حوادث ناگوار تاریخ، شدت می‌یافت. آنها منتظر شخصی بودند که برای اقامه حق، ترویج خداپرستی، اصلاح جهان و دادخواهی قیام کند.

عقیده به ظهور منجی جهانی تنها به مسلمانان اختصاص ندارد، بلکه در طول تاریخ، تمام ادیان و مذاهب آسمانی عقیده دارند که در عصر تاریک و بحرانی جهان، نجات‌دهنده بزرگ جهانی طلوع می‌کند و به ياري نیروی فوق‌العاده غیبی، بر آشفتگي جهان چيره می‌شود و خداپرستی را جاي‌گزين بی‌دینی و مادی‌گری و حکومت‌های جهانی کاذب و ناقص می‌سازد. این نوید خوش در بسیاری از کتاب‌های مقدس آسمانی دیده می‌شود.


نوشته شده در تاريخ چهارشنبه دهم آبان 1391 توسط یار بی وفا

چکیده
هدف اصلي نهضت و آموزه جهانی مهدوی، معرفي الگويی آرمانی برای نجات بشر، برپایی عدالت و حاکمیت مستضعفان است. عقیده به حکومت جهانی صاحب الامر(عج) تنها مختص مسلمانان نیست، بلکه تمام ادیان آسمانی در طول تاریخ، به آن عقیده دارند.



در فرجام تاریخ بشر، دین اسلام به پیروزی خواهد رسید و حکومت آرمانی مهدی موعود، مظهر رحمت فراگیر الهی است. همه کارگزاران حکومتی ایشان، جوانان شجاعی هستند که باورهای دینی مستحکمی دارند. اینان رکن اساسی انقلاب حضرت مهدی(عج) را تشکیل مي‌دهند و جهان را زیر نظر مستقیم حضرت ولی عصر(عج) اداره مي‌کنند. زنان نیز در این نهضت بزرگ، جایگاه شکوه‌مندی خواهند داشت.

در اين نوشتار برآنيم تا با بیان مجموعه‌اي از آیات و روایات، ویژگی‌هايي از ساختار حکومت جهانی حضرت مهدی(عج) را تبيين كنيم.

از آیات قرآن برمی‌آید که خداوند به «صالحین» که از مهدی‌یاوران هستند، چند بشـــارت داده است: جانشینی خداوند و حکومت در زمین، نشر آیین حق در گستره جهان و از میان رفتن اسباب ترس و وحشت و ناامنی.

این آیات و روایات به روشنی بیان‌گر حاکمیت الله و احکام قرآن، پيروزي دین اسلام و نابودی حکومت‌های مادی‌گراست. در دولت کریمه مصلح جهانی، بحران‌های جهانی خاتمه می‌یابد و کاخ‌های گمراهی ویران می‌شود.

مهدی موعود، در آغاز حکومت، به خانه کعبه تکیه می‌زند، و فریاد «انا بقیةالله» سر مي‌دهد. مردم به سوی او مي‌آیند و سلام مي‌کنند. آن‌گاه دست خود را روی سر مردم مي‌گذارد و بدان وسیله عقل‌های آنان، جمع و اخلاق‌شان کامل می‌شود. در این زمان، همه علوم نزد ایشان جمع است. به همین دليل، عدالت گستره جهانی پیدا می‌کند.

اين نوشتار به شکل‌گیری حکومت جهانی حضرت مهدی(عج) نيز می‌پردازد که پایان خوش جهان را تصویر می‌کند. امنیت روانی، اجتماعی، سیاسی و اقتصادی از جمله ارمغان‌های آن یار سفر کرده برای انسان‌هاست.

در عصر طلایی ولایت مهدوی، هر نفر قدرت چهل مرد شجاع را مي‌یابد. فرهنگ عشق و عدالت و صداقت، جامعه را مي‌آراید. چشمه‌های حکمت و دانش بر زبان‌ها جاری مي‌شود. فرزندان با مار و عقرب بازی مي‌کنند، بدون این‌که کمترین آسیبی ببینند. انسان‌ها نيز دیگر نمي‌توانند با سلطه و جنگ و خون‌ریزی، دامان عدالت را آلوده سازند.

محورهای عدالت در عصر ظهور عبارتند از: عدالت در تقسیم بیت‌المال، عدالت در انتخاب افراد شایسته و عدالت در اجرای قانون. حضرت، مدیران صالح، عادل و کارآمد را به کار مي‌گمارده تا در تقسیم بیت‌المال خطایی صورت نگیرد.

هم‌چنين حکم‌رانان ستم‌پیشه را به کیفر مي‌رساند. همین امر سبب مي‌شود که هیچ‌کس جسارت گناه‌کردن حتی در پنهان را نداشته باشد.


نوشته شده در تاريخ چهارشنبه دهم آبان 1391 توسط یار بی وفا

 

انتظار صحیح و سازنده بهترین عمل نزد خداوند، با فضیلت ترین عبادت و انسان منتظر از اهل هر زمان فاضل ترند.(۶)  ائمه معصوم علیهم السلام همواره ما را به امیدواری و انتظار فرج تشویق و از یأس و ناامیدی برحذر داشته اند، چنان که در حدیثی از امام علی علیه السلام آمده است: « انتظار فرج داشته باشید و مأیوس و نومید از لطف و رحمت خدا نگردید».(۷)

در حقیقت یأس و ناامیدی، بزرگ ترین مسلخ شیطان برای ذبح نمودن همه حیثیت ها و فضیلت های انسانی، است. ناامیدی، وداع گفتن با سرالاسرار آفرینش آدمی و پیمودن چرخه تکامل است و بالعکس انتظار سازنده، چلچراغ امیدی است که دهلیزهای بی فروغ قلب های انسان منتظر را آذین می کند و آن را گذرگاه احساس، جهاد، تحرک، مقاومت و ایثار و شهادت می سازد.

 

انتظار صحیح از بزرگ ترین عوامل مقاومت و پایداری است و از آن جهت که مسلمانان و به ویژه شیعیان را در برابر ظلم ها، فسادها و… ثابت و پابرجا نگه می دارد و به آنان دل و جرأت می دهد تا در برابر دشمنان اسلام مقاومت و ایستادگی کنند و در عقیده خود محکم و استوار و ثابت قدم بمانند، سرمایه روحی بزرگی برای منتظران است

اسلام، همواره تأکید فراوانی بر لزوم مبارزه با هر گونه فساد اخلاقی، سیاسی و اجتماعی داشته است که در قالب امر به معروف و نهی از منکر بیان شده است. به بیانی دیگر امر به معروف و نهی از منکر از منظر فقه اسلامی، وظیفه شرعی و همگانی است. رضایت و خشنودی امام مهدی عجل الله تعالی فرجه الشریف در آن است که معروف، عملی شود و منکر، ترک گردد؛ بنابراین انسان منتظر نباید در این باره بی تفاوت باشد. خود حضرت در روزگار ظهور، بزرگ ترین امرکننده به معروف و نهی کننده از منکر است. جامعه منتظر نیز قطعاً خشنودی و رضایت امام مهدی عجل الله تعالی فرجه الشریف را می طلبد و به او اقتدا می کند و برای اقامه احکام خدایی، تنبلی و بی تفاوتی را از خویشتن دور می کند.(۸)

فرد منتظر باید در برابر شبهات شیاطین پنهان و آشکار مقاومت کند و آن ها را از ذهن ها بزداید. حفظ و گسترش اعتقاد دینی و شناخت آن در روزگار متصل به ظهور، مفیدتر بلکه لازم تر است؛ زیرا تنها، دارندگان عقیده و عمل در حوادث پیش از ظهور غرق و گم نمی شوند و دچار تردید نمی گردند.

 

در حدیثی از امام سجاد علیه السلام از اهمیت این موضوع چنین سخن گفته است: « مردمانی که در روزگار غیبت به سر می برند و معتقدند و منتظر، از مردمان همه زمان ها افضل اند؛ زیرا خدای متعال به آنان خرد و فهم و معرفتی داده است که غیبت امام، برای آنان مانند حضور است (یعنی با اینکه در عصر غیبت به سر می برند و امام را نمی بینند، از نظر ایمان و تقوی و پایداری گویی در زمان ظهور به سر می برند و امام خود را می بینند). خداوند این مردمان را مانند سربازان پیکارگر صدر اسلام قرار داده است؛ همانان که در رکاب پیامبر شمشیر می زدند و پیکار می کردند. آنانند اخلاص پیشگان حقیقی و آنانند شیعیان واقعی و آنانند که (در نهان و عیان) مردم را به دین خدا دعوت می کنند».(۹)

 

انتظار صحیح از بزرگ ترین عوامل مقاومت و پایداری است و از آن جهت که مسلمانان و به ویژه شیعیان را در برابر ظلم ها، فسادها و… ثابت و پابرجا نگه می دارد و به آنان دل و جرأت می دهد تا در برابر دشمنان اسلام مقاومت و ایستادگی کنند و در عقیده خود محکم و استوار و ثابت قدم بمانند، سرمایه روحی بزرگی برای منتظران است.(۱۰)

ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

پی نوشت:

۱. النعمانی، الغیبه، ص ۲۰۰.

۲. صافی گلپایگانی، منتخب الاثر، ص ۴۹۶.

۳. همان.

۴. حکیمی، خورشید مغرب، ص ۳۶۹.

۵. بحارالانوار، ج ۵۲، ص ۳۶۶.

۶. همان،ج ۵۲،ص ۱۲۶؛مؤسسه المعارف الاسلامی،معجم احادیث الامام المهدی (عج)، ج ۱، ص ۲۶۸.

۷. بحارالانوار، ج ۵۲، ص ۱۲۳.

۸. خورشید مغرب، ص ۲۷۲.

۹. هاشمی شهیدی، ظهور حضرت مهدی عجل الله تعالی فرجه الشریف از دیدگاه اسلام و مذاهب و ملل جهان، ص ۲۲۴.

۱۰. دارمستتر، مهدی ازصدر اسلام تا قرن ۱۳ هجری، ترجمه محسن جهان سوز، ص ۳۹ ـ ۷۹.

 

 

 

 

 

منبع:      http://www.emameasr.com/?p=866


نوشته شده در تاريخ یکشنبه هفتم آبان 1391 توسط یار بی وفا